Jag undrar en sak

Vi har just varit och handlat lite mat och en tanke slog mig. Varför tar människor med sig egna plastpåsar när dom handlar, alltsåt inte tygpåsar utan plastpåsar, gamla ica och konsum påsar?!

Är det för att dom
1. Är förjävla snåla och inte kan betala dom där 1.50krk/st som dom kostar i affären.
2. Tänker på miljön (hahahaha de betvivlar jag, men man vet ju aldrig)
3. För att dom har så mycke påsar hemma att dom inte vill ha fler ?!

Alltså jag har tusen miljoner påsar här hemma, men inte tar jag med mig gamla påsar när jag ska handla för det, jag kan gott och väl köpa nya när jag är och handlar, då ser man inte ut som en snålis och ett pucko iallafall.. Jag brukar köpa papperspåsar ganska ofta, det känns som att det är bättre för miljön, nångång kan man ju faktiskt tänka på miljön också.

Vad tror ni är orsaken till att endel tar med sig egna påsar ?
Och gör ni det ?


Kommentarer
LisaL

Vi brukar ha med tygkassar ibland, det e för att vi ibland har så förbannat med påsar hemma ;P

Tar aldrig papperskassar, för dom orkar knappt nåt också går handtaget sönder ;P

Ibland tar vi med påsar också om vi har många. Sen tycker inte jag att man ser ut som ett pucko eller en snålis ;P det e många som gör d..

2010-12-03 @ 18:29:47
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0