hade jag styrt sverige...

.. Så hade jag gjort systemålder och krogålder till samma ålder, det är så jävla töntigt just nu.. När man är 18år är man myndig, får förtära alkohol och köpa alkohol på krogen men inte på systembolaget, är inte det bara jävligt korkat att man måste vänta två år på att få köpa det ?!
Hade jag styrt sverige hade jag höjt allting till 20år, detta för att dom som är minderåriga känner inte lika många oftast som är 20 som 18, vilket kanske minskar alkoholförtärandet, okej det skulle det nog inte göra, men det skulle bli svårare för snorungarna att få tag i alkohol..

Och jag skulle gjort om straffsystemet, om man är 100% säker på att någon utfört ett grövre brott ska man bli utsatt för samma sak och sitta i fängelse betydligt längre än vad man gör idag och man ska inte kunna komma ut tidigare, alltså om någon har våldtagit ett barn (eller bara någon), så ska denne bli våldtagen med jämna mellanrum för att få känna hur det känns, har man skjutit någon ska man själv bli skjuten, inte så man dör, men bara lite skadeskjuten i benet eller nånting.. Dödstraff är idioti om man frågar mig, om man dödar dom, hur får dom då lida ? nej lås in dom på livstid i en trång jävla garderob eller nånting istället så dom får lida på riktigt för det dom gjort..


ja, då kan man ju fråga sig;
Varför styr inte Johanna Stenvall Sverige?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0